CASTELLANO
El martes 19 de octubre, ALCER Ourense organizó un taller de nutrición para personas con enfermedad renal crónica y población general en colaboración con la Escuela Galega de Salud (EGSC), la Agencia de Conocimiento en Salud (ACIS), el Ayuntamiento del Barco de Valdeorras y la asociación ASFAVAL del Barco de Valdeorras que ha cedido sus instalaciones. En este taller participaron 13 personas.
Nuestra nutricionista realizó un taller teórico-práctico con la elaboración de varios platos adaptados a personas con enfermedad renal crónica en todas las etapas de la ERC.
En la primera parte de la presentación se explicó la fisiología de la cascada hormonal producida por el hígado-riñón y cómo este sistema se ve afectado por un mal control de la presión arterial y el consumo de sal. Respecto a las salsas y especias, se realizó un resumen de su historia y cómo llegaron a nuestros días, acompañado de útiles como un libro de especias. Finalmente se elaboraron 5 recetas diferentes con combinaciones de sabores que aportaron creatividad y motivación hacia nuevos sabores, olvidándose de la sal durante todo el taller.

GALEGO
O martes 19 de outubro, ALCER Ourense organizou un obradoiro de nutrición para persoas con enfermidade renal crónica e poboación xeral en colaboración coa Escola Galega de Saúde (EGSC), a Axencia de Coñecemento en Saúde (ACIS), o Concello do Barco de Valdeorras e a asociación de ASFAVAL do Barco de Valdeorras que cedeu as súas instalacións. Neste obradoiro participaron 13 persoas.
A nosa nutricionista realizou un obradoiro teórico-práctico coa elaboración de varios pratos adaptados a persoas con enfermidade renal crónica en todos os estadios da ERC.
Na primeira parte da presentación explicouse a fisioloxía da cascada hormonal producida polo fígado-ril e como este sistema se ve afectado polo mal control das tensións arteriais e o consumo do sal.
Respecto ás salsas e especies fíxose un resumo da súa historia e como estas chegaron aos nosos días acompañado de ferramentas como un libro de especias. Finalmente realizáronse 5 receitas diferentes con combinacións de sabores que aportaran creatividade e motivación cara novos sabores, esquecendo o sal durante todo o obradoiro.